Strava ja instakuvien perusteella alan olemaan aikamoinen perhepyöräilijä. Vielä kuitenkin treenailen ja kisaan. Seuraan tulossa ens kesäks kivasti vahvistusta ja varmasti se lisää entisestään mielenkiintoa. Hieman pohdinnassa myös lasten (maantie)pyöräily. Poika saattais ajaa maantiellä ja maastossa u11 luokassa. Pitää katsoa mitkä kisat olis järkevän matkan päässä.
Omat treenit menny iltaisin zwiftin parissa, kuten tähän aikaan vuodesta yleensäkin. Muutama perhelenkki ollaan käyty ajamassa hiekkateillä ja juoksua useamman kerran myöskin. Huomaa hienosti miten lapsilla kunto kasvaa ja tietty ikääkin tulee lisää. Ei oo päässy lasten sopivasti maastoon tai yksin laisinkaan päiväsaikaan ajamaan. Mut onneks on internet. Treeneinä oon jatkanu kisalinjalla, kuten uhosin. Kisat on aika äärimmäisiä ja palautuminen niistä kestää hetken. Kivaa taktikointia myös tulee. Ja saa puristettua itsestä helpommin enemmän kuin Erkin kanssa.
Data |
| Tunnit ennallaan. Tasaista suorittamista |
PMC
PMC:ssä näkee hyvin, miten rasitustaso on varsin tasaisella. Samaa luokkaa kuin vuosi sitten (vihreät CTL lukemat). Tippa korkeampi kuin puolitoista vuotta sitten. Toissa kesänä oli hyvä rasitushuippu (punainen tähti), kun tuli muutama kova treeni putkeen. Tänä kesänä ei tullut sellaista SM kisoja edeltävästi (toinen punainen tähti). Kunto kuitenkin pysyi kohtuullisena.
Treenit
ZWIFT -kisat
Mun kisa-aikatauluun sopinu parhaiten tiistai klo 19:30 maissa olevat kisat. siinä on muutama vaihtoehto, mut suurin osa aika pieniä kisoja. Pienet kisat ollu yllättävän kivoja, kun niissä taktikointi paljon suuremmassa osassa. Isot suositut kisat on vaikeampia, kun on useita kovempia kuskeja ja iso pääjoukko. Niissä vain koitetaan selvitä loppuun asti. Kisoissa ei tuu yleensä ennätystehoja, kun pohjalla rasitusta. Mut ennätyssykkeitä tulee.
28.10 Strava / ZP
 |
| Harrogate on ihan hirveä kisareitti. Jatkuvaa nousua. ei mahdottomia nousuja, mutta ei hetkeäkään taukoa. Tässä oli 20 kuskia ja iso osa A+ kuskeja. Punaisella tähdellä kohta, jossa tipahdin. Kävi vanhanaikaisesti kun tuli pientä rakoa loivaan nousuun ennen varsinaista nousua. Jouduin ajaa sitä kiinni ja en ollu palautunu ennen varsinaista mäkeä. Sen jälkeen ajoin pienessä porukassa maaliin. Ihan kelvolliset tehot kuitenkin NP 314w vaikka loppu oli tasaista jurnutusta et pääs vaan maaliin. |
21.10. Strava / ZP
 |
| Tässä meitä ei ollut kuin 4 kuskia, joista ainakin yks tais keskeyttää. Keskellä oli tiedossa 5 minuutin mäki. Kurkkasin vastustajien sykkeitä ja oletin et 180 mäkeen aloittanu ois hyytyny, mut iski vielä mäen lopussa ja ajeli päälle 190 sykkeillä. Mäen huipulla W’bal 6kJ. Pidin eron muutamassa sekunnissa ja ennätykselliset sykkeet ja varmaan ennätymatalat W’bal lukemat ilman palautumista. Tein virheen ja ajoin liian ajoissa kiinni. Loppumatkan sit vedin ihan periaatteesta ja hävisin kirin. Vedon puolitarkoituksena oli, et B-luokka ei aja kiinni, eivätkä ajaneet, jopa kokonaisaikakin oli niillä hitaampi. |
14.10. Strava / ZP
 |
| Perus pienehkö tasamaan kisa. Muutamia iskuja, yksittäinen kuski pääsi karkuun. Lopussa porukka hajos ihan täysin ja jäin hieman liian perälle. Hyvä tyhjennys loppukiriin kuitenkin. |
09.10. am-CX
Strava
 |
| Uus laji mulle. Tekniikan ja uskalluksen kanssa ehkä eniten ongelmaa. Tehot jäi paljon alemmas, kuin ois voinu kuvitella, mutta toisaalta sykkeet tapissa. Säälistä sain pronssia. Paljon karkeammat renkaat ois mutkissa ollu kivat. Lopussa vedin lipatkin. |
Yhteensä Näitä kisoja kun katsoo, niin 30-60min kisoissa lähes poikkeuksetta tulee AP 300w ja NP 315w luokkaa olevia tehoja. Reitti, porukka ja taktiikka tietenkin vaikuttaa paljon sisältöön, mut ei lopputulokseen. Osassa enemmän repimistä ja toiset taas palavat hitaammin ennen loppukiriä.
Aika selvästi lähes poikkeuksetta A+ kuskit voittaa A kuskit, jotka taas voittaa B-kuskit jne. Peesin vaikutus Zwiftissä hieman vähäisempi, vaikka uusimmat dynamiikat hieman parempia kuin vanhat. Mäet myöskin ratkaisevampia ja toisaalta poikkeuksetta isompia kuin Suomessa. Ja kuskeilla myöskin useammin treeniajatus kisoissa eli ajetaan ihan ajamisen ilosta kovaa.
 |
| Zwiftpowerin yhteenvetoa kisoista ja tehoista. Tosiaan yllättävän identtiset tehot. Pois lukien lyhyt 15km kisa, jossa kovempaa. Maksimisykkeet myös erinomaisen korkealla tasolla. Yks kisa B-luokassa, kun masters-kisa, ja siinä ikä-luokat. |
Kuvat
 |
1) Vaikka sisäkumit ei kulu, niin litkua menee isommalla rahalla kuin sisäkumeja aiemmin. Pieni paha silti. Zwiftin näkymää ja työmatkanäkymää. 2) Perhelenkiltä. Vaihdoin ulkovalojen hämäräkytkimen ja yllättäen nyt toimii valot. Vaimolle mittaritelineen ja lampputelineen yus yhdistelmä työmatkaa varten. 3) CX kisasta eäpsy. Jet Blac Victory toiminu hyvin. WiFi yhteys tosin aina zwift ja windows päivitysten myötä vaihtelee. Sama ongelma kuin Kickr Core kanssa et jalasten tulpat irtoo kireissä. vikana koulutuspäiviltä kuva. Mulle tietoa, lapsille kyniä ja karkkia |
 |
Lasten juttuja 1) CX kisoissa isommat oli ajamassa. Kaks seuraavaa maantiepyörästä. Aikuisten 48cm kokoinen fillari, johon 30cm tanko ja 155mm kammet. Lasten satula ja junnuvälitykset myös. Ei oo kevyt, mutta eiköhän kelpaa. 2) Nuorimman pojan mtb fillarin korvake on outo, menee kieroon jo ajatuksestakin. Nyt käytin ihan oikeaa työkalua ja on kyl helppo. Työkalu tuli maantietangon kahvojen asennusta varten, mut tohon kyl alun perin tarkoitettu. Nuormimman koriskisoista. Lautapelejä iltaisin. 3) Keskimmäisen kanssa juoksulenkillä. Samaisen kanssa ollaan puita sahailtu. Perhevuorolla koulun liikuntasalissa. Ihmeen vähän noita varattuna, mut kiva käydä pelailemassa: koris, sulis, lentis, telinevoimistelu ja futis ohjelmassa aina. |
 |
1) Paimenen paistos. Uunilohta ja muussia. Iltasalaatti sämpylällä. 2) Makaronilaatikko. Jauhelihakastike ja perunat. Hernekeitto 3) Lihapata ja muussi. Kasvissosekeitto. Leivitetyt kanapihvit ja riisi. |
Lopuksi
Marraskuussa ei erityistä tiedossa. Vuosi sitten kävin pelailee sulista. Se oli hyvästä, mutta toisaalta kuormitti ajankäytöllisesti ja lihaskipuina ehkä liikaa. Nyt en ajatellut sitä kokeilla. Samat hommat jatkuu. Fillareihin ei oo mitään päivityksiä mielessä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi