Fillaroidessa suurin vastus koostuu ilmasta. Onneksi suurimmat aerodynamiikan parantamiset ei maksa mitään. Marginal gainssit sen sijaan vasta kalliita ovatkin. Yksin ajaessa nopeudella ja sitä kautta aerodynamiikalla ei ole juuri merkitystä, kun aikaa ja treeniä haetaan. Poikkeuksena stravan segmentit tai kovat keskinopeudet flexattavaks. Porukassa ajaessa peesissä aerodynamiikka ei myöskään ole kovin tärkeää, kun suurin osa ilmanvastuksesta on jo poissa. Mutta omilla vetovuoroilla se kyllä merkkaa, vaikka ei olisi pitkästä vedosta kyse. Etenkin kovavauhtisella lenkillä vaikutus korostuu. Yhteislenkeillä oonkin ihmetelly missä asennossa porukka ajaa keulalla vetovuorojaan. Tietenkin jos tehoja riittää, niin mikäs siinä. Saa paremman ja kovemman treenin kun ajaa selkä suorassa. Loppua kohti ekstrarasitus kuitenkin kumuloituu ja voi väsy tulla.
Matala asento syö helposti tehoja, mutta silti aero on lähes aina tärkeämpää. Riippuu etenkin vauhdista, asennon pitämisen kestosta ja tottumisen asteesta.