JÀlleen kauden yksi kohokohta takana. Kaikki ei arvosta ism kisoja, mutta mulle niissÀ on aina ollu oma viehÀtyksensÀ. Kisoissa on monta huonoa puolta, kuten ennalta-arvaamattomuus joukkueiden puutteen vuoksi. Pieni sekavuus yhden lÀhdön eri sarjojen vuoksi. LisÀÀntynyttÀ vaaran elementtiÀ uusien kuskien takia. LisÀksi hieman enemmÀn paineita menestymisen vuoksi. NÀmÀ kaikki on toisaalta myös positiiviseksi nÀhtÀviÀ asioita. Samasta joukkueesta voi olla monen eri lÀhdön kuskeja ja kokoajan saa olla tarkkana ketÀ yrittÀÀ irti. Hieman voisi helpottaa laittamalla eri sarjoille selvemmin eri numerot tai eri vÀrit. Luokkien yhdistÀminen kuitenkin hyvÀstÀ, niin pÀÀjoukko hieman isompi.
|
Pronssi maistuu hyvÀlle, etenkin kun loppukirit ei oo mun suosikki.
|
Tulokset
Strava
Reitti
|
Tuulen suunta oli nyt suoraan lÀnnestÀ, jolloin tuuli ei purrut sivusta juuri yhtÀÀn. Vuosi sitten kaakosta eli kunnon sivari pÀÀdyssÀ.
|
Alkuviikosta olin aivan maani myynyt, kun Foreca lupasi sadetta tÀhÀn kisaan (ja etenkin Kolille seuraavaan viikonloppuun). Onneksi sÀÀ oli mitÀ mainioin. Tuulta suht reippaasti, mutta ei vahingossakaan sivaria. Reitti on todella tasainen ja ainoastaan hiekalla pientÀ nyppylÀÀ. HiekkatietÀ on reilu 5km per kierros ja se alkaa jyrkÀllÀ nousulla. TÀnÀ vuonna ei saatu revittyÀ pÀÀjoukkoa paloiksi. Ei ehkÀ tarpeeksi montaa innokasta yrittÀjÀÀ. Muutama repÀisy ei riitÀ, vaan pitÀis olla paljon toistoja. Lopulta joku kyllÀstyy ja odottaa seuraavan lÀhtevÀn sulkemaan vÀliÀ. SiitÀ se ero sit kasvaa. Mutta nyt ei kÀynyt niin. Kisassa oli tarpeeksi monta vahvaa kuskia ajamassa vÀlejÀ kiinni, mutta ei tarpeeksi monta riittÀvÀn vahvaa ettÀ eroa tulisi vÀkisin. Myöskin osa joukkueista oli pienentynyt ja hajaantunut eri luokkiin yms. Helppo rata on useimmille mieleen, mutta itse ainakin tykkÀÀn kyllÀ raskaammasta reitistÀ, jossa saisi helpommin eroja, eikÀ joutuisi loppukiriin...
|
Nyt varauduin ja kirjoitin ylös missÀ hiekka alkaa ja loppuu. Huolto oli hiekan alussa, joten sekin hoitui samalla. |
Kisa
Muutama irtiotto oli kisan aikana, mutta ei erityisen pelottavaa. Tokan kierroksen hiekkatie ajettiin jo hieman kovempaa, mutta ei tarpeeks. Vikalla kierroksella oli muutaman yksittÀisen kuskin yhdistyny hatka, mutta ne pysyi juuri ja juuri nÀköetÀisyydellÀ. Vikan hiekkatien lopulla ajettiin kiinni. Muutaman iskun koitin tehdÀ kisan aikana ja joihinkin vastasin. Varsin heikolle kuitenkin mahikset vaikutti, eikÀ koko kisaa voi repiÀ. Lopussa muutama yksittÀinen isku tuli ja niitÀ ajettiin kiinni. Rasmus iski hienosti lopussa ja pysyikin juuri ja juuri irti maaliin asti. Kovat tehot stravan perusteella sai puristettua. Itse sain pidettyÀ kivaan paikan loppukiriÀ ajatellen ja pÀÀsin kolmanneksi omassa luokassa.
LÀhes sama millainen rata ja mitÀ tehdÀÀn, niin aika lailla samat kuskit kÀrjessÀ. Jos irtiotto olisi muodostunut, niin lÀhes samat kuskit siellÀkin olis ollu. Omista sijoituksista viime vuosilta sijat 4,1,4,4 ja nyt 3 kertoo myöskin tasaisuudesta. Radat olleet hyvin erilaisia. Nyt hiekkatie toi hieman haastetta ja luonnollisen iskun paikan. Ei kuitenkaan tÀnÀ vuonna mitÀÀn tapahtunut. EhkÀ turhan kevyellÀ porukka pÀÀs muulla osalla kierrosta. Vikan kierroksen aikana hiekkatie oli sotatantereen nÀköistÀ ja juomapulloja ja ties mitÀ fillarinosaa oli pitkin poikin. SinÀllÀÀn hiekka oli hyvÀssÀ kunnossa, mutta kyllÀhÀn siellÀ kuoppia oli. Kovapohjainen savi oli hieman pehmentynyt, mutta hyvin ajettavissa.
Maali oli siirretty muutama sata metriÀ pidemmÀlle viime vuoteen verrattuna ja yksi risteys oikealle ennen maalia tuli lisÀÀ. Maalisuora oli kuitenkin hyvÀ ja riittÀvÀn pitkÀ.
Ajaminen porukassa suhteellisen rauhallista. Ekalla kierroksella hieman levottomuutta ennen hiekka ja seurakaveri viime vuonna kaatui siinÀ pahasti, niin hakeuduin ihan keulaan. Pieni mÀÀrÀ vetotyötÀ pitÀÀ kÀrjessÀ ja poissa pÀÀjoukon huojunnasta. Hiekalla halusin olla myöskin keulassa vastaamassa iskuihin ja tekemÀssÀ omia. Samalla myöskin sÀilyy nÀköyhteys eteenpÀin.
|
Pari kertaa W'bal kÀvi alle kympissÀ ja syke nous ihan kivasti. MitÀÀn sankarisuorituksia ei kuitenkaan tullut. |
|
Tehot eivÀt olleet mitenkÀÀn kovia (punaisella suluissa viime vuotiset), mut toisaalta paljon polarisoidumpia kuin viime vuonna. |
|
Loppukiri vielÀ zoomattuna. Ei kovin huono kuitenkaan. 20s keskiteho nyt ei pÀÀtÀ huimaa, muta osa tosta ajasta on kevyillÀ tehoilla kun pujottelin muiden ohi. |
Kuvat
|
TytÀr antoi hienosti pullon tokalla kierroksella. Kisaan valmistaudutaan evÀskasseilla ja puhelimen vara-akuilla. |
|
Muutama rÀpsy hikkatien alusta huoltomÀestÀ |
|
Toinenkin pojan ottama kuva |
|
Startissa kaikki hyvin đđ» |
|
TÀÀ oli jo ainakin kolmas kerta kun sain numeron 13. Vaimo tietÀÀ jo kÀÀntÀÀ toisen numeroista ja laittaa numerot monella hakaneulalla siististi. |
Sokerit
YöllÀ sokerit nous ja nous, mut lopulta tippuivat. Aamulla laitoin LevemiriÀ 10u ekstraa ja Tresibaa tutun 21u. Lounasta en syönyt, mutta laitoin insuliinia ja otin puuropommin (70ghh) vajaa tunti ennen starttia. Startissa unohdin pistÀÀ insuliinin, mutta heti alkumatkasta pistin 5u mahaan. Sen jÀlkeen verensokerit oli kisassa ihan ok:t. Ois voinu ollu vÀhÀ matalammat ja oisin halunnu syödÀ enemmÀn, mut ihan hyvÀ nÀinkin. Energiat otin geelipulloista, joten tarkka mÀÀrÀ ei ihan selvillÀ, mutta urheilujuoman kanssa yhteensÀ hieman alle 200ghh tuli oletettavasti. 3h kisaan siitÀ tulisi noin 65ghh/h eli naftisti, mutta enemmÀn kuin ei mitÀÀn. Toisaalta tunti ennen starttia otin myös energiaa. Matalat sokerit juuri ennen starttia sekoitti myöskin pÀÀtÀ. Startissa 200mg kofeiinia. Kisan aikana oli tarkoitus ottaa vielÀ toinen mokama, mutta hieman unohtui.
Jatkossa
VielÀ yksi vuosi m30 sarjaa jÀljellÀ! Seuraavaksi kuitenkin Kolille hiekkateitÀ ajamaan.
Ei kommentteja:
LÀhetÀ kommentti
Kommentoi