Harjoituskaudet menee useimmilla syksystä seuraavaan ylimenokauteen, joka treenillisesti loogista, mutta mä tykkään kalanterivuosista enemmän. Sama lopputulos kuitenkin.Ihan ajatuksella ajoin hieman kevyemmin. Totesin et jos ajaa kevyesti, niin sama ajaa pk1 tehoilla, turha kerätä lisärasitusta pk2 tehoilla. Varsinaisia treenejäkin jätin välistä, kun ei tuntunut siltä. Työn kuormitus, lasten treenit ja jatkuva ravaaminen paikasta toiseen tuntui kropassa ja otin hieman kevyemmin. Yllättäen tehot ei tippunu ja sykehuiput nousi. Ajoin usein yli 175 sykkeitä ja maksimisykkeetkin sain esille. Useamman kerran yli 180 sykkeet, joita ei pariin vuoteen oo näkynytkään. Ja tosiaan tehot ei tippunu pidemmillä matkoilla ja kiritehot jopa nousivat hieman. Kiritehot on nousseet vuodesta toiseen aavistuksen joka vuosi.
![]() |
3 viime vuoden treenimäärät aika identtisiä. Määrää ei ollu tarkoitus lisätä, mutta 2024 tuli eniten tunteja ja kilsoja. Ehkä tänä vuonna vähemmän? |
Tästä CTL vertailusta sivuhuomiona muuten melkoinen ero vuoden 2023 SM-maantiessä (Muhos / 4h10min@NP255w) ja 2024 kisasta (Rinnekoti / 4h26min@NP300w ). Nyt kisa kulki hyvin ja olin oikeassa irtiotossa, mutta se hyytyi lopulta kasaan eikä enää ollut voimia seuraavaan pyrkiä ja ajelin maaliin. Kuitenkin kohtuullinen sijoitus #18. Mutta ajoteknisesti koin että nyt oli hyvää ajoa ja hatkassa selvisin yhtenä ainoina ei-täysaikaista urheilijoista rinnekodin hajotuksesta.
Joukkuejutut meni uusiks. Vanhassa Continental-Focuksessa kävi kova kato jo kun aloitin siellä. Samaan aikaan lopetti suurin osa eteläisen Suomen kuskeista. Parin seuraavan vuoden aikana yksittäinen lisää lopetti. Paljon sairastelujakin kuskeilla yms. Lopulta ajoin lähes kaikki kisat yksin tai yksittäisen muun kanssa. Järkevää yhteisajoa ei saatu kuin yksittäisessä kisoissa aikaiseksi. Yhdessä ajamiseen pitäisi olla useampi kuski ja toisaalta riittävän vahvoja kuskeja, että voivat vaikuttaa kisoissa. Vaihdoin Turun Urheiluliittoon. Tiedossa on, ettei siellä juuri enempää kuskeja ole. Mutta yksikin mua kovempi riittää, niin pääsen auttamaan ja touhuamaan kisoissa. Turku oli tietyllä tavalla looginen vaihtoehto, kun asun lähellä ja siellä paljon ajanu opiskeluaikoina. Eli tuttuja tyyppejä ja tuttuja paikkoja. Pääsen ehkä yhteislenkeillekin välillä.
2025
Lasten kanssa enemmän maastopyöräilyä ois kiva, mut katotaan, millä sais motivoitua ja innostumaan. Tytär puhui et ajais mieluummin äitin kanssa maantiellä ja maantiepyörä kyl tulossa sille. Määrää en hae enempää. Keväälle muutama lomapäivä jäljellä, joten yksittäinen pitkä päivä ajatuksena. Kisoja entiseen malliin. Nyt syksyllä sain hieman enemmän kynnystä ajettua ja kunto tuntuu hyvälle. Toivotaan et kevään treenit puree ja uusia ennätyksiä paukkuis kisoissakin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi