Nyt on ylimenokausikin taputeltu. Ajoin 2vk kevyttä pk1 ajelua. Viikonloppuisin pihalla ruutuja keräillen ja arkisin Zwiftissä. Alkoi tulla jo ikävä treenejä, kun kevyen ajaminen on suorastaan tylsää Zwiftissä. Pace partnerit on oikeastaan aika kivaa seuraa, mutta niissä vauhdit karkaa ihan älyttömiksi, eikä viitsi ajaa kuin osan treeniä niissä. Tehomittarin vasen poljin lakkasi toimimasta. Monta viestiä, kuvia ja videoita Faveron asiakaspalvelun kanssa ja totesivat lopulta, että akku on sökö. Kyseessä on lähes 5v vanha poljin, jota ei ole säästelty yhtään. Sain onneksi hyvällä alennuksella uuden akselin. Vanha toimii yhden lenkin kerrallaan ladattuna, ehkä siitä tulee uudella rungolla GG poljin...
Sain ajettua 30*30 neliön Statshuntersissa. En olisi uskonut, että pääsen näinkin pitkälle. Nyt tarvittaisiin hieman vesistön puolelta ruutuja. sinällään talvella luulisi onnistuvan. Mutta keksin uuden omituisemman haasteen. Ajattelin kerätä kaikki Salon kunnan mantereella olevat ruudut. Salo on suhteellisen iso kunta (ilman merialueita). Pinta-alaltaan 2000km2 ja sijoitukseltaan koon puolesta 32/308. Ja satun asumaan vielä suhteellisen reunassa. Aloitin jo projektin keräämällä Matildan ja Teijon ruudut GG pyörällä. Muutaman maantiepyörällä pistoina haettavissa olevan jätin.
Riittää hetkeksi tekemistä, kun kerää vihreän viivan sisällön |
Tuntien puolesta oli hyvin tasaista tekemistä
1.9.-30.9.2022: 56h55min, 1665km, 2425 Tss |
Oli tarkoitus ajaa KOM myötätuuleen, mutta ei. Tuuli olikin yllättävän paljon sivusta. Sää oli hieman kylmempi kuin toivoin ja vesisade alkoi segmentin alussa. Nopeuskäyrästä huomaa, että pätkä oli hyvin kumpuileva. Clip-on tangossa ei ole vaihdevipuja, joten jatkuvasti väärä tuuma. Paluumatkalla sentään sain muutaman tiilen poimittua.
Hyvä
SSTx sain ajettua läpi, vaikka pidemmät tasaiset jyystöt ei nyt oikein onnistuneet. Syksyllä motivaatio kovempaan treenin hieman alentunut, niin kiva että edes jotain tulee tehtyä. Kivaa syksyistä gravelajelua kertyi kuitenkin. Mukavia hiekkateitä Perniön ja Matildan välisillä alueilla. Muutamia polkujakin sattui matkaan. Pari harmittavaa ruutua jäi puuttumaan vikalta lenkiltä. Ne jäi vielä hieman hankalasti poimittaviin paikkoihin, mutta eiköhän ne tule joku kerta haettua.
Fillarointi
Zwiftnäkymä.Otin uuden kuvan siivouksen jälkeen |
Tän talven uutuus: Ilmastointilaite! Ei ole tarkoitus viilentää, vaan kuivattaa kosteaa sisäilmaa. |
Muutama lenkkikuva. Vaimonkin sain mukaan yhdelle lenkille! Uus pitkä ajoasu Kiinasta on hyvä. |
Tehomittarin akku hyyty lopulta. Sain uuden sopuhintaan ja vaihto oli 10min juttu. Nyt taas pelittää. |
Vaimo ottaa kärryn lainaan työmatkalla (9€). Sit täyteen risuja. Autossa lisäks iso satsi SER romua, jäteöljyä yms. eikä kaatis maksa mitään. Kärryn saa palautettua matkan varrelle. |
Nyt tuli muutaman kerran sytyteltyä ulkotulta. Hankala paistaa verrattuna kaasugrilliin, mut vähä vaihtelua. |
Lihapullat, Lasagne+kanapata, Pitaleipä Jauhelihakiusaus, paella, jauhelihakastike+perunabataattimuussi Kanaa ja riisinuudeleita, jauhelihaakebakoita+cuscus, savustettua kalaa ja riisiä |
Jatkossa
Nyt olen kirjoittanut vain kerran viikossa. Hieman joudun priorisoimaan, kun näpytän samalla valmennuskirjaa. Pohjana omat blogitekstit, mutta varsin paljon joutuu kirjoittamaan ja keräämään tietoa silti. Uus treenikausi alkaa ja hieman enemmän kynnysharjoitteluksi olen muuttanut omia suunnitelmia. GG pyörään tulossa uusia rattaita yms, vanhoilla jo monta vuotta ajettu, niin lienee syytä päivittää. Samalla myös toisen kertaan klommoontunut takavanne uusiksi.
Kuinka paljon aiot tehdä tehoja nyt loppusyksyn ja alkutalven aikana? Enimmäkseen varmaan pk-jauhantaa, mutta tuleeko joka viikolle jonkinlainen tehotreeni?
VastaaPoistaMun vaihtelevuus on vähä erilaista: https://hiilarifillari.blogspot.com/2021/12/x-periodisaatio.html
PoistaMut siis kerran viikossa anaerobista kynnystä, toinen aerobista ja viikonloppuna pidempi kevyt. Plus tietenkin työmatkat 5-6 päivää viikossa.