Startissa pieni porukka vakavailmeisenä. Varauduin kirkkailla laseilla, kun ajattelin, että illalla varjossa voi olla jo pimeää. Olikin varsin kirkas ilta. |
Kisa alkoi vauhdikkaasti ja hyvä vauhti pysyi koko ajan yllä. Kuskeja oli vain reilu 20, joten hyvin pieni porukka. Verensokerit oli ns päin persettä, mutta hyvässä laskussa. Rata oli tosi helppo ja sinällään kiva ajaa. Alussa koitin väkisin pysyä suht edessä, mut sit jossain vaiheessa huomasin, et melkein helpompaa ajaa perällä, kun radalla kukaan ei oikein pystyny tippumaan eikä tarvinnu taistella paikasta. Yllättävän kevyesti pystyi ajelemaan. Rata oli suht kapeaa, mutta se ei missään nimessä ollut ongelma.
Mulla on aina kortteleissa ongelma, et tuun mutkaan aavistuksen kovempaa kuin edellä menijä ja joudun hieman jarruttamaan, jolloin oma vauhti katoaa liiaksi. Sit kiritään risteyksen jälkeen. Vain välillä saan vauhdin hyvin tasattua seuraavaan nähden ja silloin pääsee selvästi helpommalla. Tätähän se on kaikilla perällä... Syke pysyi kuitenkin kurissa. Ennen kisaa jo päätin, etten edes haaveile irtiotoista tai vetohommista. Halusin hieman säästellä sunnuntaille, joka mulle tärkeämpi kisa.
No vähän yli puolivälin jälkeen sit tuli pientä kohellusta ja edellä ajava heilahti ja sen takavaihtaja katkas kolme mun etupinnaa. Onni onnettomuudessa, et kiekko vaikuttais säästyneen täystuholta, mä en kaatunu ja tää tapahtu kiinteän huollon kohdalla, joten helppo kiekonvaihto ja pari lämmittelympyrää ja porukan kyytiin taas.
Tän tauon jälkeen jalat oli ihan jumissa ja ajo tuntui hankalalta monta kierrosta. Vikalle kierrokselle en enää uskaltanut survoa keulalle ja ajoin tyytyväisesti takana. Loppukirin suora on onneks aika pitkä ja pitkällä kirillä sivusta vielä sijoitus oli 9.
Keskinopeus 44,5kmh (ilman neutraalistarttia ja mun neutraalikierrosta) pienellä porukalla on aika kova, mutta kertonee myös radan helppoudesta. |
Kierroksen perkaus
Tossa vielä tehojakaumaa. Paljon kampi suorana ja prosentuaalisesti paljon kovia tehoja. |
Sokerit
Neutraalikierroksen mekaanikkopalvelu. |
3 pinnaa poikki ja yks mutkalla. Onneks ovat "tavallisia" suoravetoisia aeropinnoja. Halvalla sai uudet tilattua Saksasta. Ja vanne vaikutti ehjälle. |
ISM maantie #4
Strava
Tulokset
Tais olla jo kolmas puumitali.
Reitti oli helppo kuin mikä, mutta se oli jo etukäteen tiedossa. Loppukiri ei oo mun vahvuus, joten lopputulos kelpaa. Iso porukka oli kun M30 (22) + M40 (17) + M45 (24) oli kaikki viivalla ja yhteismäärä siis 64.
Kisa alkoi varsin rauhallisesti. Ajo oli siistiä, yksittäisiä pieni irtiottoja oli alkumatkasta. Ensimmäinen hiekkatiepätkä ajettiin tosi kovaa ja porukka katkeili siinä jonkin verran. Kuskeja kuitenkin kerääntyi varsin isoksi pääjoukoksi vielä sen jälkeen. Sitten alkoi ISM kisoihin liittyvä hankalin osuus. Jälleen päästettiin "liruhatkoja" eli yksittäisiä kuskeja irtoamaan varsin helposti. Lopulta näistä kerääntyikin varsin uhkaava porukka ja sitten pääjoukossa ei enää olekaan vetohaluja. Huomasin tilaisuuden tulleen ja pääsin Rikun ja Laurin siltaukseen mukaan. Kolmestaan jouduttiin rehkimään vuorovedolla ihan tosissaan reilu 5min, että kärki tuli kiinni.
Nyt keulalla meitä oli jo yli 10 kuskia ja vetovuorot pyörivät puolinätisti telaketjua. Välillä hieman erimielisyyttä ja varmasti isolla osalla väsymystäkin. Jotenkin toivon, että väsyneimmät kuskit hoksaisi, että kevyt telaketju on parasta mitä heille tarjolla. Jos vauhti hidastuu, niin se altistaa välittömästi iskuille ja porukan hajotukselle. Jos taas telaketju rullaa siististi, niin vauhti on sen verran kova, ettei siitä oikein pysty tai kannata iskeä irti.
Sitten Riku iski ja Lauri oli perässä. Mulla ois ollu voimia hyvin, mut ajattelin, et tasaisella muutkin vois ajaa kiinni, etten aina oo itseäni väsyttämässä turhaan. VIRHE! Itse se on nenä tuulen laitettava, jos jotain haluaa. Nyt karkasivat suoraan ja ajoivat loppumatkan kahdestaan. Koitettiin pitää perässä vauhtia jonkin verran yllä. Lopussa 200m ennen maalia yllättäen Riku ja Lauri odotteli meitä loppukiriin. CCH:n ja JurVa kuskit ei tietenkään hatkassa tehnyt töitä ja kuittasivat lopussa ohi. Oma kiri oli väsyneillä jaloilla kohtuullinen, mutta muutama kymmenen senttiä liian heikko. Kerrankin aloitin riittävän ajoissa, ehkä jopa aiemminkin olisi voinut aloittaa.
Mut Ville karkas pitkään kiriin hienosti ja kovaa, hävisin sille Ahvenistollakin.
Jatkettu podium |
Alussa tein yksittäisen puolivillaisen iskun tai seurasin jotain. Sitten kohdassa 1 ensimmäinen hiekkatiepätkä 10min@340. Kohtaa 2: siltaus 5min@360w. Kohta 3: Loppukiri ja sitä edeltävä esikiri. |
Sokerit
Linkki
Lopuksi
Perussuoritukset ja tutut tulokset. En ole lainkaan tyytymätön, ihan kivasti meni. Ois voinu mennä huonomminkin. Kisat oli tosi hyvin järjestetty. Ainut miinus numeroiden siirrosta sunnuntaina. Toinen henkilökohtainen mielipide on, että palkinnot sijoille 1-3 ja unohdetaan jatketut podiumit. Reitit oli helpohkot, mutta mukavat ja hyvät ajaa.
Perussuoritukset ja tutut tulokset. En ole lainkaan tyytymätön, ihan kivasti meni. Ois voinu mennä huonomminkin. Kisat oli tosi hyvin järjestetty. Ainut miinus numeroiden siirrosta sunnuntaina. Toinen henkilökohtainen mielipide on, että palkinnot sijoille 1-3 ja unohdetaan jatketut podiumit. Reitit oli helpohkot, mutta mukavat ja hyvät ajaa.
Yllättävää, että maantiekisa ja hiekkatiepätkää mukana ja vielä ISM. Vaikka varsin hyvännäköistä kovaa pohjaa tuo näytti olevan. Oliko oma sijoitus muuten sama 4. koko porukassa, kun isompi lössi samoilla ajoilla maaliin?
VastaaPoistaKylhän noita hiekkatiepätkiä on viljelty paljon maantiekisoissa. SM kisoissakin oli Porvoossa pari vuotta sitten. Kovapohjainen hiekka, mut reilusti reikiä kyllä mausteena. En varsinaisesti tykkää, mutta ymmärrän järjestäjiä. Missään ei oo yhteistuloksia, mut olin neljäs (tai viides) koko porukasta.
PoistaPP Timingin "LIVE" vaihtoehdosta näkee aina koko lähtöjen tulokset ja esim. kierrokset milloin on keskeyttänyt/liputettu. Nämä tiedothan ei välttämättä lopputuloksissa näy. https://my.raceresult.com/256530/results#4_AC45F3
VastaaPoista