Tuttu kevään kohokohta. Aiempina vuosina kyseessä on ollut epämääräinen yhteiskilpailu sijoitusten perusteella. Nyt ei ilmeisesti ollut, vaan ihan erillisinä kisat ilmoitettu kalenteriin, eikä säännöissä mitään lukenut. Sääennustukset uhkaili etukäteen hieman sadetta, mutta kisapäivänä aurinko paistoi. Tuulta oli riittävästi. Tunnelma oli mahtava kuten aina. Turun keskustassa on aina paljon katsojia ja mahtava kannustus ravintoloiden terasseilta ja ohikulkijoilta.
Valmistautuminen kohtuullista. Lattomeriajo ajettuna pohjalle. Treenit onnistuneet ja kevensin hieman kun kaksi kisaa tiedossa ja vielä seuraavanakin viikonloppuna.
Kisa alkoi tutulla änkemisellä neutraalikierroksella ja etenkin tekemutkassa tosi ahdasta. Vapaan vauhdin alettua UN alkoi välittömästi jauhamaan. Onnistuin pysyttelemään melko kärjessä ja porukkaa alkoi ilmeisesti tippumaan lähes välittömästi. Vauhti oli tasaisen kova, mutta suurempaa hakkaamista ei tullut missään. Muutamia pieniä kolareita taisi tulla, mutta onnekseni mun takana. Välejäkään mun edellä ei jätetty. Muutamia repimisen hetkiä oli hieman ennen ja noin puolivälin paikkeilla kisassa. Tämän jälkeen sit ajeltiin maaliin. Viimeisen 10 kierroksen aikana suorastaan ihmettelin tarvetta ohitella noin 15 kuskin ryhmässä. Keulalla ajoi 3-4 UN kuskia, joita kukaan ei halunnut ohittaa, vaan heidän takana survottiin joka kierroksella. 2-3 kierrosta ennen maalia jo jättäydyin hieman perälle ja vikalle kierokselle päätin etten lähde väkisin porukan keskelle. Sit tietenkin vauhti hieman nousi ja tuli rakoja. Muutaman sain ajettua kiinni, mutta silti jäi 3s ero keulaan. Sijoitus tuttu 12, mutta nyt oli oma päätös. Jalat oli kunnossa, eikä tehnyt tiukkaa kun revittiin. Harmi et muut joukkueet oli pieniä tai voimattomia. Repiminen ei kuluttanut kenekään voimia. Lopussa UN otti suorastaan häkellyttävän kolmoisvoiton.
Tässä erottuu selvästi kuskien erot. Itsellä ei riitä voimat omiin ratkaisuihin, mutta pärjään hyvin ja pystyn jonkun välin ajaa kiinni. Melko sama lähes kaikilla maaliin päässeillä kuskeilla. Sit on ne joilla ~10w matalampi kynnys ja ovat hieman köysissä koko kisan, eikä voimia ajaa välejä kiinni. Näiden eteen kun laitetaan vielä seuraava porras, joita esim kat2 kuskeissa, joilla kynnys jälleen ~10w matalampi, niin ollaan punaisella jo alusta lähtien ja rakoja alkaa muodostumaan. Perällä vielä raskaampaa kuin edessä, niin välit ei enää tulekaan kiinni vaan kuskit tippuu. Kärjessä taas kaikista kovimmat, jotka kykenee ratkaisuihin yksin tai pienessä porukassa vaikka monta kertaa.
![]() |
Garmin ois antanu vähän enemmänkin NP lukemaks. Ja jalkojen tasapainoerot erilaiset myöskin. Spideristahan ne on hieman arviota, mutta yllättäviä eroja. Keskilämpö tais olla 11c. |
![]() |
Kampi suorana tai sit täysiä. Ei mitään välitehoja. |
![]() |
Reitti on tuttu ja turvallinen. Onpa joskus ajettu Rettingin rinnettä ylös ja koukattu Hämeenkadun kautta. Se olis kiva lisä, mut ei varmastikaan enää mahdollinen. |
Sokerit
![]() |
Sokerit oli kisan aikana hyvät. Vaikka kisassa en ottanu yhtään energiaa, niin byvän annoksen puuropommia juuri ennen starttia. Ja niin lyhyt kisa, ettei mitään ehtis imeytyy kuitenkaan. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi