sunnuntai 27. lokakuuta 2024

Fillarihuoneen säilytys

Tää oli yks mun ekoja tekstejä ja vuosien ajan pysynyt jossain määrin luettuna. Edellisen tekstin sisältö on vielä varsin paikkaansa pitävää, mutta käytännön päivityksiä tuulit ja fillarimäärä hieman lisääntynyt. etenkin fillarihuonetta tullut muutettua ja hieman lasten pyörien kiinnityspisteitä myös. Lasten pyörät myös kasvaneet kokoa paljon. Omien fillareiden määrä ei ole muuttunut. Mut kyllähän noita fillareita kertyy. Itsellä on (vain) maantiepyörä ja lisäksi GG. Gg toimii arkisin työmatkapyöränä ja viikonloppuisin sorapyöränä ja joskus keväisin maantiepyöränäkin. Polkimien ja kiekkoja vaihtaminen riittää. Vaimolla sama kahden fillarin yhdistelmä. Isommilla lapsilla on maastopyörät ja lisäksi koulumatkapyörät. Pienimmällä vain maastopyörä, jolla kulkee myös hoitoon. Ekstrana meillä aikuisilla on ikivanhat rämät kaupunkipyörät pihalla. Lasten pieneksi jääneet fillarit ollaan myyty heti pois, kun ei tarvetta. Kiekkoja, renkaita, huoltovälineitä yms on melkoinen kokoelma.
Varasto

Jatkuvassa käytössä olevia työmatkafillareita ei jaksa, eikä kannata nostaa seinällä, kun lattiatila riittää. Lasten koulupyörät on ulkona, paremmat sisällä.
Näkymä autotallin varastopuolelle

Isompien MTB fillarit on seinällä, kun niitä ei jatkuvasti tarvita. 

Noi kiinteät koukut on toimivimpia. Toinen ei osunu koolaukseen, niin piti laittaa tukipuu. Tuli isollakin propulla gyprocista läpi.

Kiekot

Kiekkoja ei oo valtavasti, mut kun kahteen GG pyörään pitää olla työmatkakiekot ja maastokiekot. Lisäksi vielä jämäpari nastarenkaita varten. Maantiepyöriin ei edes oo vaihtokiekkoja, joka oikeastaan vähä huono juttu kisoja ajatellen. Lasten fillareihin ei myöskään oo toisia kiekkoja. Pojan 26” vanteita ei saa teipillä ja litkulla tiivistettyä, eli joutuu käyttämään sisureita. Voi olla et tilaan jotkut kiinakuituiset kiekot. 26" pikalinkullisia levyjarrukiekkoja ei oo enää juuri tarjolla, etenkään käytettyinä. Mut Kiinasta sais sitä vaan. Kevenis paljon ja pääsis sisureista eroon… Tyttärelle pitäis ostaa tubeless rengas vielä taakse, mut oon pihistelly.


Kiekkoja on parissa paikassa. Käytössä olevat seinällä ja vähemmällä käytöllä olevat odottaa fillarihuoneessa telkkarin takana.

Tosi nätisti ja huomaamattomasti tv tason takana vähemmän tarpeelliset.


Fillarihuone

Fillarihuoneessa trainerissa kiinni yks pyörä ja toinen sit seinällä. Ilman takakiekkoa fillari on helpompi nostaa seinälle odottamaan vuoroaan. Kesällä molemmat yleensä lattialla ja traineri taas sivussa.

Vaatteet vasemmalla. Vanhoja ajopaitoja roikkuu seinällä ja TV tason vieressä ritilähyllyssä on epämääräisempi hanskoja, buffeja ja kengänsuojia yms. Muuten ajovaatteet on sisällä. Uudet varaosat on TV tason alla.

Päällirenkaat on TV tason vieressä oikealla. Aluks oli koukku niitä varten, mutta oikeastaan helpompi säilyttää niitä epämääräisemmässä kasassa. Nyt voi napata välistä tarvittavan renkaan. Uusia renkaita TV tason vetolaatikossa, kuten myös sisäkumit. Jotain vähän käytettyjä maantierenkaita oon lahjoitellu pois. 

Työkalut on nyt kivasti työkaluseinällä ja osia viereisessä ritilähyllyssä.


Ne työkalut, mitkä ei roiku seinällä, on ritilähyllyssä koreissa. Paikka kaikella, kaikki paikalla…


Viimeisimpänä tän seinän laittelua. Tankoja jääny yli fillareista. En oo edes jaksanu yriittää myydä 42-44cm leveitä alumiinisia tankoja. Laittelin niitä seinälle koukuiks. Ne jatkuu vielä oikealle…

Kengät nyt uudessa hienossa säilytyspussukassa. Eivät notku enää lattialla.


Jatkossa

Sisätiloihin tasaisesti jotain pientä. Tänä vuonna tuli toi työkaluseinä, joka osoittautui tosi hyväks. Sit tangot kiinnittelin tukevammin seinään. Yleensä ollaan jotain Zwiftparannuksia tehty. Viime talvena piti ostaa AppleTV, mut jäi toteutumatta, kun läppärillä pärjää hyvin. Vaikka grafiikat on vähän huonommat, niin muuten toimii paremmin. Nyt uus traineri on harkinnassa, mutta niin pitkään kun vanhaa saa elvytettyä, niin ei siitäkään juuri hyötyä olis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi