torstai 26. toukokuuta 2022

SM-rata

Kunnon skuuppi tarjolla! SM kisojen reittiä, aikataulua ja tietoja on piiloteltu kuin suurempaakin valtiosalaisuutta. Nyt se on kuitenkin lähes julki! Ei löydy stravasta segmenttejä eikä RWGPS:stä reittiä vielä. Tämä siis epävirallinen katsaus.

Sivusto avautuu pian: SM-pyöräily (sinällään hyvä et sama sivusto nykyään kaikkiin noihin, mut löytyyköhän sieltä jatkossa vanhojen kisojen tietoja)

Puolivirallinen kisareitti. Merkittävät paikat merkattu. Huolto juuri ennen hiekkaa ylämäessä.


Matkana miehillä 17 kierrosta (*10km) = 170km

Rankka reitti, kuskit jaotellaan varmasti nopeasti. Sijoittautuminen tärkeää

Ei juuri lainkaan tasaista. Maalisuoralla 300m ja noin 1km pätkä joen varressa ennen huoltoa ja hiekkatietä.

Risteyksiä paljon, teräviä mäkiä useita. Kaupunkipätkä heti kierroksen alussa olennainen.

Hiekkatietä ”vain” reilu kilsa. Saman sillan päästä kuin viime vuoden hiekkatie, mutta toiseen suuntaan ja lyhyempi.


5kpl 10-20m pieniä mäkiä. Lisäksi 2 isompaa: ruutikellari ja uusi Kirjaltajatie, jotka molemmat lähes 30m


Hieman Porvoon ajojen kaupunkikierrosta vastaavaa. Haastavampi tosin kuin viime vuoden pikkukierros, ennen muinoin oli vastaavampi.


Rankempi kuin viime vuoden SM rata, sillä nyt ei juurikaan rauhallista tietä. Enemmän risteyksiä ja mäet tiheämmässä.

Hieno yleisöystävällinen kaupunkirata. Toivotaan kunnon karnevaaleja.

Huolto haastavaa, toivottavasti ei kuuma. Kiinteä huolto ok paikassa, samassa kuin viime vuoden Porvoon ajoissa.





Energia

Kesto: 170km / 40kmh = 4h 20min

Energiamäärä: 4,5 h*60-80gHh/h = 270-360gHh


2 pulloa urheilujuomaa = 78ghh

6 geeliä = 156ghh

2 patukkaa = 86ghh

===========320ghh

Juomapullojen määrä aivan lämmöstä kiinni


Suunnitelma

Ei muuta kuin voimakirejä jalkoihin, että kiihdytyksiä jaksaa tehdä sen reilu 4h ja kiivetä mäkeä. Nyt olisi myös jokamäkikiri treeni paikoillaan. Eli pitkä lenkki, jossa jokainen pienikin mäki ja risteys kiihdytetään 10s täysiä. Repimisen sietoa siis.


Muuta

Nyt on Libre2 sensorin yhteys pätkinyt ajaessa puhelimeen (ei muulloin), joten taidan painon ja varmuuden vuoksi ottaa Libre1 sensorin+Miaomiao2 lähettimen ja Watlaa kellon taas käyttöön tätä kisaa varten. Samalla säästyy puhelimen kantamiselta.

5 kommenttia:

  1. M-Elitessä maaliin asti pääsee alle 30 miestä

    VastaaPoista
  2. Joo taatusti harvenee porukka ja nopeesti. Tällä radalla ei pääse lepäämään yhtään. 30 varmasti ihan maksimi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo 20 on varmaan vielä lähempänä. Yli puolet karsiutunee jo ensimmäisillä kierroksilla. Joukkueiden merkitys on melko vähäinen tässä. Vähän kuin korttelikisaa ajettaisi. Akilleen kärkikuskeille tämä on mieleinen. Ei paljoa ikämiestiimit ja kirijunat pääse pilaamaan mestaruusjahtia.

      Poista
  3. Ratamestarin näkemys maantiwpyöräilystä on aika erilainen kun omani. Tulee kyllä karmea kisa. Olisin toivonut pidempää kierrosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse just pohdin, et omalla tavallaan maantiepyöräilyyn kuuluu pitkä ”puuduttava” lenkki tasamaata, helppoa kaikille. Ensin 150km pitkää lenkkiä ja sit 3 noita kierroksia loppuun ois varmasti ollu harrastekisaajille helpompi. Mut ei se muuallakaan helppoa oo. Australian rata on aika julma ja muissa maissa myös aika rajuja nousuja yms. Tää on ehkä Suomessa ainoa mahdollinen tapa saada jaoteltua jyvät akanoista.

      Poista

Kommentoi