Helmikuussa treenit taas sujui lähes niinkuin pitääkin. Hieman Vo2max vedoissa piti himmailla flunssan takia. Flunssaa oli taas lievänä, eikä se juuri treenihin vaikuttanut. Muutamaa treeniä kevensin ja yhdellä viikolla siirsin treenejä eteenpäin ja tein viikon treenit kolmena peräkkäisenä päivänä. Hyvää vaihtelua oli ja erilaista rasitusta kroppaan. Ulkona ajelin jo maantiellä, mutta en ehtinyt slikseillä pihalle. Kertaalleen ne laitoin kyllä jo alle, mutta vaihdoin just ennen lenkkiä pois, kun tuli yllätyksenä reilusti lunta.
|
Ei ollukkaan sliksikeli, ei |
vk |
2020 h/ tss |
Ilman työmatkaa |
z1+z2% |
2019 / tss* |
plussaa |
6 |
11,5 h / 477 |
6h |
95% |
5,5 h / 410 |
16% |
7 |
12 h / 608 |
8h |
93% |
5 h / 300 |
100% |
8 |
11,5 h /527 |
6h |
80% |
6 h / 410 |
28% |
9 |
13,5 h / 537 |
8h |
88% |
5,5 h / 353 |
52% |
Taas pitkälti arvioperusteisia TSS laskuja ja 2019 vuoden tunnit ovat ilman työmatkaa, mutta tss pisteisiin laskenut arvion työmatkakertymästä. Nousseiden TSS pisteiden taustalla on reilusti lisääntynyt työmatkapyöräily ja lisäksi viikonloppuisin tulleista pihalenkeistä reilusti ekstraa
En tiedä mistä, mutta jollain lenkillä oli tullut takavanteeseen kunnon klommo. En saanut suoristettua rihtaamalla. Onneksi hommasta selvisi halvalla ja helpolla, kun tilasin Saksasta DT R470db vanteen, jossa mitat melko samat ja uudet nippelit. Pinnojen pituus ei ollut pahasti liikaa ja kiekon sai kasattua hyvin yhdessä illassa. Pinnoja ei oikein voi tilata etukäteen, kun mitat on pienestä kiinni. Ajattelin sitten kokeilla vanhoja ja ostaa sen mukaan. Onneksi ei tarvinnut ja fillarin sai ajoon samantien. Nyt ei pompota ajaessa kovilla paineilla.
|
Pinnojen numerointi ja irrotus. Sitten yks kerrallaan numerojärjestyksessä latominen |
|
|
Pinnojen kiristys ja kiekon rihtaus |
Harjoitusohjelmassa oli Vo2max treenejä ja sitten tasaantavaa treeniä SST muodossa. Vo2 treenit jäi vajaiksi lähes kaikki, mutta tuli edes osa tehtyä. Saipahan vähä fiilistä niihinkin. SST treenejä oli suunniteltuna 2 viikkoa keventelymielessä, mutta yhden korvasin kisalla ja toisen Alpe du zwift ajamisen kynnyksellä. Sisällä ajaessa on raskaampaa pitää tehoja yllä, vaikka tuuletukset ja lämpötilat on aika kohdillaan autotallissa. Lisäksi huomaa, etten sovellu edelleenkään aika-ajoon, kun en pysty kärsimään ja pitämään sykkeitä koholla yksin ajaessa. Mutta hyvä treeni tuli tehtyä. Toisena kisana oli Tanskan sisäisen cupin kisa. Kisa oli ihan kivaa touhuamista pienessä porukassa. SST vetoja tein kertaalleen simulaationa, mutta siinä joutuu keskittymään tehojen ylläpitämiseen hieman enemmän kuin varsinaisesti kivaa, vaikka ajaakin melko tasamaalla. ERG on niissä kyllä tosi helppo. Pihalla ja sisälläkin ajelin yksitäisen Aerobisen kynnyksen vedot tylsistymisen estämiseksi. Sykkeiden perusteella ajaminen on kyllä melkoista arpomista.
|
40/20 tehoilla 128%/50%, 10min tauko välissä. Traineri jostain syystä ei meinannut antaa tehoja toisen setin 5-8 vedoissa. |
|
Vo2max vedot, ROSE harjoitus, josta jätin 2*3min vedot tekemättä. 5min 100% ja 6*3min + 4*2min 115% tehoilla. |
|
Pihalla ajettu lenkki, 140 tais olla tän 30min AerK keskisyke. Rauhallinen perusvauhti yksin, ei turhaa repimistä |
|
Alpe du Zwift segmentin kuvakaappaus. Keskitehot jäi tasolle 311w, mutta tulipahan ajettua. |
On se kumma kun helmikuussa jo pettyy, kun ei pääse auringonpaisteessa puhtaalla asfaltilla ajamaan. Tänä vuonna on tullut kyllä erinoamisen paljon näitä yli 3h lenkkejä ajettua viime vuoteen verrattuna. Pari kertaa 100km pihallakin jo ajettu. Ostin jo ohuemman korkeavartiset vettäkestävät maantiekengät. Samanlaiset kuin työmatkakengät, mutta maantieklosseille ja ilman karvavuorausta. Samoin ostin GG fillariin 32mm Schwalbe Duranot. Continental Gatorskin olisi varmasti ollut kestävämpi, mutta toisaalta tuplahintanen 😒.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi