Vanhat:
1) Paino pysyy kisakauden ajan <70kg.
Oli SM kisoissa ainakin. Taas keväällä leirin jälkeen hieman nousi. Ei puhuta paljosta, mutta 1-2kg harmittaa kuitenkin. Eikä toi kilo ekstraa ISM kisoissa onneks haitannu.
2) FTP 330w lukema. 10km tempoon AP350w.
FTP toteutui ja tais mennä vähä ylikin. 10km tempoja en kyl ajanu. Alkukesästä yhden, missä toi ei toteutunu, mutta uskoisin et loppukesästä ois menny. 4*8min vedoissa toteutui ainakin hyvin.
3) SM kisoissa 20 joukkoon. Maantiekisoissa 10 sakkiin useamman kerran.
SM kisoissa olin 18. mutta mahiksia paljon parempaankin. Cupin kisoissa toistuvat 10 sijat ei onnistunu, mutta joku kuitenkin.
Uudet tavoitteet vuodelle 2022:
1) Energiaa kisoissa enemmän
Tämän huomasin vaikuttavan eniten kisan kulkuun. Viime kaudella pysytteli entisessä 40-50ghh/h. Nyt tavoitteena selvästi yli 60. Hieman täytyy jättää varaa hypon takia ekstran syömiselle. Entistä aggressiivisempi sokereiden hoito siis. Nyt Garminin mittari näyttää verensokeria livenä, vaatii tosin puhelimen sillaksi.
2) FTP 340w
Pientä kohennusta. Viime kaudella 335w luokkaa ja nyt tuntuu olevan karvan parempi isku, joten ihan perinteinen +5w siis. Ei mitään 5% vaan pientä kohennusta ja sitkeyttä
3) AERO
Ei mitään ostettavaa niinkään (kypärän lisäksi), vaan asennon hiomista. Ja hiomisen lisäksi totuttelua. Etenkin tarkoituksena parantaa prologiasentoa. Suhteellisen helppo tapa lisätä vauhtia maantievehkeillä ajettavaan lyhyeen prologiin. Toki muuten tärkeä muistaa olla syvässä kyyryssä. Etenkin Turun yhteislenkeillä olisi syytä aktiivisesti treenata, että jäisi lihasmuistiin.
4) SM kisoissa 15 joukkoon. Maantiekisoissa 10 joukkoon useampi kerta
SM kisoissa himoitsen parempaa. Maantiekisoissa podium olisi kiva, mutta vaatisi jo tosi hyvää munkkia. Monessa tilanteessa löytyy kuitenkin muutama parempi kuski. 10 sijat kelpaa kyllä, mutta nyt saisi tulla useampi. Ei ehkä edes kunnosta kiinni vaan omasta taktisesta perseilystä kisoissa.
Muuten
Jätin nyt painon pois. En ole ylipainoinen, eikä se erityisen tärkeä. Nyt tavoitteena että saisin painoa tippumaan alle 70kg lukemiin hieman myöhemmin. Painoon eniten mulla vaikuttaa verensokerit. Eli kuinka paljon pitää syödä mataliin sokereihin ekstraa. Nyt vaihdoinkin insuliinin takaisin ylipitkävaikutteiseen Tresibaan. Se on huonompi säätää, mut paljon tasaisempi.
Treenimääriä ei ole tarkoitus kasvattaa, ainakaan merkittävästi. Viikonlopun pidempi lenkki ehkä vähä pidempänä olisi hyvä ajaa. Nyt voinee luottaa kevätkisojen tulevan. Niihin voi treenillisesti tähdätä ja olla paremmassa kisakunnossa.
Kisoissa ajamisen suhteen toivoisin, että saadaan ajettua joukkueena jotenkin loogisesti ja yhteen. Omalla kierolla tavalla ois kiva päästä tekemään junaa loppukiriin ja nähdä miten onnistuu (ei siis kiriminen mun kanankoiville). Kisoissa itsellä hankalinta ratkaisevissa paikoissa vauhdin hidastuessa kun porukka kasautuu, niin menetän niissä älyttömästi lähes aina.
Nyt olen luonut (oikeastaan tein yhdelle junnulle) lämmittelytreenin. Totesin samalla, että tätä systemaattista lämmittelyä olen itsekin kaivannut aina. En himoitse rullia. Nyt otan perinteisen vanhan trainerin kisojen lämmittelyyn. En joka kisaan, vaan lyhyempiin ja huonossa säässä siis.
Joukkueen myötä myös huolto helpottuu. Eli ei tarvii stressata pullojen perään yhtä paljon kuin aiemmin
Fillari ei vaihdu vieläkään 😫. Kiitos toimitus yms ongelmien vuoksi. Ei sillä vanha pelaa, enkä usko menettäväni juuri mitään. Mut oishan se kiva.
Korona ei ole ohi, mutta nyt vaikuttaisi, ettei se enää kisaamista estäisi.
Seuranta
Ei erityisiä aikamäärettä. Kaikki ovat kauden mittaisia tavoitteita.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi