Jännityksellä sai melkein pari viikkoa odottaa syyskokouksen pöytäkirjaa, ennen kuin se julkaistiin. Jännittäväksi teki tieto jäsenmaksuperusteiden muutoksesta. Ja pian kokouksen jälkeen alkoikin puheet keskustelupalstoilla ongelmista. Mutta kun ei tiennyt mitä on päätetty. sitten ilmeni, että ilmeisesti hallituksen ehdotuskin oli muutettu verrattuna pöytäkirjoihin ehdotettu.
Mielipide: Mihin matkalla Suomen Pyöräily? - TWD
- Erinomainen katsaus tilanteeseen ja kehittymiseen muutaman vuoden ajalta
Suomen pyöräilyn jäsenmaksu - Sivu 3 (fillarifoorumi.fi)
- Lähinnä Kaupin kanuunoiden tilanne
Päätös: Hyväksytään BMX Helsingin esitys.Perusmaksu määräytyy seuraavasti:1–50 jäsentä – 200 €51–100 jäsentä – 400 €101–200 jäsentä – 600 €201 tai enemmän jäsentä – 800 €Tämän lisäksi peritään 6 €/seuran jäsen.Kilpailu- ja kirjaamismaksut sekä mestaripaitojen- ja mitalilaskutukset poistetaan.Poistetaan liittymismaksu 500 €.
Eli siis 500€ jäsenmaksun sijasta etenkin isompia seuroja tupladipattaisiin. Eli varsinainen jäsenmaksu nousisi ja lisäksi kaikista "passiivisista" jäsenistä joutuisi maksamaan rahaa. Pienille kisaseuroille tämä ei ole ongelma, kun maksut jopa halventuu. Mutta hieman passiivisemmille (kisaamisen suhteen) seuroille tämähän on kuolinisku.
Nykyisessä TVC:ssä on hurjasti jäseniä ja se onkin Suomen suurimpia seuroja. Junnuja on paljon, muuten kisakuskeja vain kohtuullisesti. Suurin osa jäsenistä ovat vain seuran toiminnassa harrastuksena mukana, eivät kuitenkaan kilpailumielessä. Tästähän seuraa, että maksut kasvavat aivan poskettomasti.
Kotikaupungin seurassa Velo-Salossa hieman sama juttu, seurassa on kyllä jäseniä melko paljon, lähinnä triathlonisteja ja innokkaita harrastelijoita. Ei heillä ole mitään mielenkiintoa tai rahaa maksaa maltaita.
Isot triathlon seurat on varmaan isoimpia häviäjiä. Heille on hyvää lisähupia käydä joku fillarikisa ajamassa, mutta ei niillä jäsenmäärillä oikein kannata, jos maksut nousevat huimasti.
Kaupin Kanuunat tekivät oman ratkaisun ja erosivat liitosta taloudellisista syistä. He ilmoittivat kuskeille tästä ja siitä onkin seurannut seuranvaihtorumbaa. Huoli tietenkin on, että muutkin isot seurat laskeskelevat taloudellista tilannetta ja äänestävät kukkarolla.
Etuna on toki, että uuden seuran perustaminen ei maksa mitään. tämähän tarkoittaa, että isojen seurojen kannattaisi perustaa erikseen kisaseura samalla nimellä ja vaikka samoilla hallituksilla. Sitten jäsenmaksut tippuisivat murto-osaan. Toki jos lisenssikuskeja on paljon, niin voi perustaa vaikka useamman seuran, niin pysyy perusmaksukin pienenä.
Mutta hirveä sähläyshän se on.
Tämän 6€/kuski ymmärtäisin vielä, jos se olis per lisenssikuski, vaan ei. Per seuran jäsen. 🤯
Toinen kohta mikä hieman särähti:
JOUKKUEAIKA-AJO, sekaviesti korvaa lisätään miesten ja naisten joukkueaika-ajo -kilpailumuodon Suomenmestaruuskilpailuissa.
Sekaviesti on UCI-lajimuoto. Maailmanmestaruuskilpailut, sekaviesti: Matkat ja luokat: Miehet + Naiset elite 25 km per joukkue. Joukkueessa on kuusi ajajaa: kolme miestä ja kolme naista, samaa kansalaisuutta. Mikäli joukkue ei ole täydellinen, se ei voi osallistua kilpailuun.
Suomenmestaruuskilpailut, sekaviesti: Matkat ja luokat: Naiset + Miehet 20-30 km per joukkue. Joukkueessa on kuusi ajajaa: kolme miestä ja kolme naista. Myös kaksi-henkiset joukkueet voivat osallistua tähän kilpailumuotoon. Seura voi osallistua useammalla joukkueella SM-kisaan.
Kilpailun kulku: Ensin ajaa naisten joukkue, joista toisen tullessa vaihtoon, tuomari heilauttaa lipun miesten joukkueen lähdön merkiksi. Loppuaika otetaan toisen miehen ylittäessä maaliviivan. Ajojärjestyksestä voidaan keskustella syysliittokokouksessa eli kumman sukupuolen joukkueista ajaa ensin. Terva-ajot veti esityksensä pois. Päätös: Hyväksyttiin STV:n esitys eli lisätään sekaviesti joukkueaika-ajo -kilpailumuotoon Suomenmestaruuskilpailuissa
Sinällään hyvä idea, mutta Suomen kokoisessa maassa ei taida olla IBD:n lisäksi yhtään seuraa, jossa olisi sekä miehiä että naisia elite -tasolla. Aika monesti miesten ja naisten seurat ovat hieman erikseen. Ja etenkin kun pitäisi olla 3 hyvää naista ja 3 hyvää miestä. Päätös tosiaan hyväksyttiin, mutta olikin eri päätös kuin ehdotus. Siis sekaviesti tuli lisäksi, ei tilalle
WADA -asiaa
-ei varsinaisia muutoksia
Kortisonit
Aiemmin glukokortikoidit eli kortisonivalmisteet ovat olleet kiellettyjä kilpailun aikana, kun lääkettä on annosteltu suun kautta, peräsuoleen tai injektiona suonensisäisesti ja lihakseen. Vuoden 2022 alusta lähtien glukokortikoidit ovat edelleen kiellettyjä kilpailun aikana suun kautta (myös suun limakalvolle) tai peräsuoleen annosteltaessa. Aiemmasta poiketen kaikki glukortikoidipistokset ovat pistospaikasta riippumatta (myös paikalliset injektiot) kiellettyjä kilpailun aikana.
Avaavat astmalääkkeet eli β2 -agonistit
Avaaviin astmalääkkeisiin eli β2-agonisteihin (S3.-ryhmä) tulee muutos keuhkoinhalaationa käytettävän salbutamolin sallittuun enimmäisannokseen. Vuoden 2022 alusta lähtien inhaloitavan salbutamolin sallittu enimmäisannos on 600 mikrogrammaa kahdeksan (8) tunnin aikana. Sallittu enimmäisannos oli aiemmin 800 mikrogrammaa 12 tunnin aikana. Maksimivuorokausiannos säilyy samana kuin vuonna 2021 eli 1 600 mikrogrammana.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi