Sitä aina koittaa objektiivisesti arvioida omaa kuntoa.
Tuli mieleen, että onko työmatkan nopeudessa tai sykkeissä suurempaa muutosta. Päätin verrata alkusyksyä syys-lokakuita 2020 ja 2021. Työmatka varsin samoilla teillä, fillari sama ja renkaissa ei suurempaa eroa. Tähän aikaan vuodesta säät vielä kohtuulliset ja slikseillä ajettavat. Pari vuotta sitten, kun fillari oli uusi ajoin enemmän hiekkateitä. Olen hiekkatieajeluista kuitenkin luopunut työmatkalla lähes täysin. Tylsää tärinää, hitaampaa menoa ja koen ylimääräiseksi säätämiseksi. Helpompi mennä vakiovälineillä suht vakioreittiä.
Olen työmatkaihmisiä. Ajan ympäri vuoden, säässä kuin säässä. Viime talvena peruslenkki -25℃ pakkasessakin tuli ajettua. Kaatosade tai tuuli ei ole este. Meillä on vain yksi auto, enkä kyllä haluaisi millään muulla liikkua töihin kuin fillarilla. Siihen tottunut ja fiksoitunut pahasti. Pari vanhaa tekstiä samasta aiheesta: työmatkan autuus GG-fillari
Data
Paksunnettuna yhteenveto. Viikot eroavat yhdellä, mutta päivämäärät ovat lähemmäs samoja näin. |
Ostin nykyisen työmatka-GG pyörän eli On-One Space Chickenin 2019 syyskuun lopussa. Sitä ennen ajoin mummiksella noin 22-23km/h vauhdeilla hieman lyhyemmän lenkin. Kun katsoin ajoja 2019 syksyllä, niin alle 110bpm oli sykkeet ja nopeudet 24-25km/h välissä asfalttilenkeillä. Silloin tosin tais olla vielä nappularenkaat.
Tänä vuonna siis muutama tunti (4h) enemmän, mutta toisaalta työmatkoja 3 kappaletta enemmän, eli kertamatkat varsin identtisiä. Keskimääräinen päivämatka oli 2020: 57,4min ja 2021: 59,8min.
Keskivauhti on ollut huimat 0,2km/h kovempi (p <0,005)
Silloin tällöin työmatkalle jää tehomittari. Lähinnä syksyisin ja keväällä treenileirin yhteydessä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi