Eiks vaimo ottanu hienon kuvan työmatkalta 📸 |
Rasituskäyrän kanssa ei varsinaista ongelmaa, mutta huomasin, että CTL lukemat eivät juurikaan ole tippuneet leirin jälkeen. Tähän olen nyt viimeisellä viikolla koittanut panostaa ajamalla arjen vain hieman lyhyempiä pk lenkkejä. Rasitusta tietenkin ylläpiti kisatreenit ja muutenkin onnistuneet treenit. En pyri vielä ajamaan itseäni kuoppaan kuitenkaan, niin pieni palautuminen lähemmäs aiempaa perustasoa lienee hyvästä.
Viikko | Tunnit | Kilometrit | TSS | Teema |
14 | 9h 40min | 265 km | 484 | palautus |
15 | 11h | 330 km | 531 | Zwift/perus |
16 | 11h 40min | 360 km | 646 | Kisa |
17 | 13h 13min | 404 km | 626 | Kisa |
18 | 11h 47min | 357 km | 549 | Perus |
Eli kuukauden tunnit pysyi samoissa kuin ennenkin.
Intervals.icu antaa sapiskaa löysäilystä 🥵 |
Mielestäni treenit on olleet varsin sopivia ja rasitus sellaisella tasaolla, että lasten kanssa jaksaa vielä leikkiä ja touhuta pihalla muutenkin. Ehkä nämä laskurit ei oo tarkoitettu perheellisille harrastelijoille.
Treenit:
Lempparitreeni oli ehkä taas tuttu SSTx, jonka tein heti leirin jälkeen. Nostin prosentteja hieman aiemmasta. 42min 299w. Perushyvää tekemistä. Ei mikään tappotreeni vaan pitkä ja hieman epämiellyttävä
Zwiftin värit havainnollistaa hyvin tekemistä |
2h@107rpm, NP 253w. Muutamaan mäkeen ajoin hieman kovempaa. Hieman pakko oli, että kadenssi pysyi ylhäällä |
Poikkeamat:
Yhden viikon olin karanteenissa, joten tein etätöitä ja ajelin sisälenkkejä. Tämä tuli niin pian treenileirin jälkeen ja viikko oli vain nelipäiväinen, etten mahdotonta määrää ajanut. Ajoin vaan pari pidempää lenkkiä zwiftissä.
Eihän näissä ylipitkissä sisälenkeissä oo mitään järkeä ole. Mutta kun ulos ei saanu mennä, niin ajattelin suorittaa pari pidempää badgea. Nyt on über Pretzel ja Mega Pretzel ajettu. Vielä olisi Prudential Ride London jäljellä. Watopiasta on kaikki reitit kerätty ja muistakin kartoista lähes kaikki.
Yhden zwift -kisan kävin kokeilemassa. Jätin ensimmäistä kertaa kesken. 20min jälkeen keskitehot oli 330w, eikä se ollut tasaista tempoa. Näillä tehoilla pysyin juuri ja juuri porukoissa. Ajattelin, etten pitkään kestä enää kuitenkaan ja siirryin ajamaan viimeistä Watopian badgea. Huomaa kyllä zwiftin kuskimäärissä, että Keski-Eurooppa on lukittuna vielä. Viime aikoina iltaisin paikalla on ollut vähintään 25 000 kuskia, yleensä jopa 30 000. Tämä tietenkin tekee sen, että keski-ikäistyvä toimistotyöläinen ei enää pärjää puoliammattilaisten parissa, vaikka ennen on ollutkin helppoa.😔
Läppäri ja puhelin vieressä työhommia varten |
Eihän näissä ylipitkissä sisälenkeissä oo mitään järkeä ole. Mutta kun ulos ei saanu mennä, niin ajattelin suorittaa pari pidempää badgea. Nyt on über Pretzel ja Mega Pretzel ajettu. Vielä olisi Prudential Ride London jäljellä. Watopiasta on kaikki reitit kerätty ja muistakin kartoista lähes kaikki.
Melkein 5h trainerilla. Pari paitaa ja evästä meni. Mäet ajoin reippaammin |
Yhden zwift -kisan kävin kokeilemassa. Jätin ensimmäistä kertaa kesken. 20min jälkeen keskitehot oli 330w, eikä se ollut tasaista tempoa. Näillä tehoilla pysyin juuri ja juuri porukoissa. Ajattelin, etten pitkään kestä enää kuitenkaan ja siirryin ajamaan viimeistä Watopian badgea. Huomaa kyllä zwiftin kuskimäärissä, että Keski-Eurooppa on lukittuna vielä. Viime aikoina iltaisin paikalla on ollut vähintään 25 000 kuskia, yleensä jopa 30 000. Tämä tietenkin tekee sen, että keski-ikäistyvä toimistotyöläinen ei enää pärjää puoliammattilaisten parissa, vaikka ennen on ollutkin helppoa.😔
Projektit:
1)Instasta moni varmaan huomannutkin, että vaimon pikalinkut tuli takaisin maalauksesta. Olivat siis alun perin kirkkaan vihreät 💩. En raaskinut heittää pois, kun olivat kevyet ja hionot KCNC titaanilinkut. Dremelillä hioin ne ja veli kiltisti maalasi mustaksi. Tuli todella siistit.
2)
GG pyörän jarrujen vaihto. Tilasin fillarin brittijarruilla, kun en viitsinyt maksaa 60€ niiden vaihdosta. Tilasin jarrujen ilmaussarjan ja kävin ostamassa jarrunestettä motonetistä. Homma hieman venähti, kun ostin vääränlaiset hydrauliletkun päädyt. Eihän niitä varsinaisesti operaatiossa tarvii, mutta ajattelin samalla mahdollisesti lyhentää letkuja yms. Vaihto oli itsessään nopea, mutta hieman opettelua. Banjot oli helppo irrottaa ja vaihtaa. Letkutkin siedettävän mittaiset. Ilmaamisessa taas ongelmaa, kun ilmaussarjasta vain toinen pää oli oikeanlainen. Homma kuitenkin hoitui.
Vasemmalla oikea kierteellinen pää, oikealla väärä |
3)
INSTA. Kevätkengissä ei ollut klossin paikalle liukumaa lainkaan. klossi jäi aivan liian eteen. No muovipohjiin oli helppo porata uudet reiät. Ongelmana oli vain, että kengän pohjissa oli myös jonkinlaista koloa SPD klosseille häiritsemässä. Myöskään mutteria ei saanut piilotettua kengän pohjan alle kun läppä ei ole avattava ja neopreenivarsi varsin korkea. Onneksi mutterin kannat eivät jääneet tuntumaan. "Mittaa kerran - Tee kahdesti" piti paikkansa, kun pultteja sahailin. Lopulta tuli kuitenkin sopivia 😩
4)
INSTA. Ketjunvaihto sinällään ihan perusjuttu ja vähän väliä tulee tehtyä, Nyt otin muutan kuvan Instan täytteeksi. Pakkamittari on kiva vehje. Ei tarvii arvuutella, onko pakka kulunut. Niitä on välillä useampi samanlainen hyllyssä, kun joku on trainerissa, sit eri kiekoissa jne. Yleensä otan aina 11-28 välitykset, mutta joskus aika-ajoon oon himoinnut 25 loppuista myöskin
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi