Homma on pulkassa. Leiri ajettu ja yllättävän helposti meni. Riittävä syöminen tuntui olevan isoin haaste. Uniaikakin oli hieman kortilla. Mutta jalat toimi hyvin ja kaikki meni suunnitelmien mukaan. Kovemmista tehotreeneistä toista hieman löysäsin. Perjantaina aamulla jalat oli kankeat, mutta onneksi lepopäivä pelasti ja lauantaina jaksoi jyhkiä. Sunnuntaina aamusta käytiin perheen kanssa uimassa, eikä sielläkään ongelmaa, ei kramppeja tms. Vika lenkki ei ollut raskas, mutta hieman puuduttava simulaationa ajaessa kuitenkin mielenkiinto säilyi juuri ja juuri loppuun asti. Leirin aikana lihashuolto jäi olemattomaksi. Lenkeiltä tulin sen verran myöhään, että venyttelyt jäi nolliin. Aika kului syödessä. Töistä en ottanu yhtään tunteja ulos, vaan normaalit viikkotunnit tein. Lentopäiväsimulaatiot tuli myöskin tehtyä, kun leiriä edeltävä sunnuntai ja seuraava maanantai meni päivystyksessä 15h työvuorossa...
Toteumat jaettuna mun omiin treenialueisiin. Huomaa melko suuri pk2 osuus. Lenkeistä vielä isompi osa oli pk2, mutta tietenkään lenkin sisältö ei ole 100% kyseisellä alueella. |
Päiväohjelma
Aamuisin herätyskello soi klo 6:15. Nopeasti mikropuurot naamaan ja lapsille aamutouhujen auttamista ja työkamojen pakkaus. Klo 7 alkoi jo aamulenkki. Työpäivän jälkeen ruoanlaittoa, syömistä, lenkkieväät ja kamat niskaan. Sitten lenkille klo 17-18 riippuen ohjelmasta. Klo 21:15-2130 loppui lenkki ja sisälle iltapalaa laittamaan ja syömään. Nukkumaan ehdin yleensä vähän ennen yhtätoista. Yleensä menen nukkumaan kympin aikoihin. Vaimolle jäi lasten hoitaminen. Töiden jälkeen ehdin kyllä hieman touhuilemaan lasten kanssa ja vaimokin pääsi pari lenkkiä ajamaan.
Kova leiri henkisesti ja fyysisesti ja myös perheeltä vaati paljon. Onko järkeä? Teen jo kolmatta kertaa, joten jotain hyötyä koen saavani. Pienten lasten kanssa etelän matkat ei olisi mitään treenileiriä. Lomapäiviä ei ole muutenkaan ylimääräisiä. Ja olen muutenkin opportunistisesti vihreiden arvojen (en puolueen) kannalla. Lisäksi koko perheen kanssa matkustaminen on kallista, eikä aina edes hupia.
Lenkit jakautui aamulla kevyeen työmatka-ajoon. Parina päivänä tuli hieman siirtymiä ja sen avulla viikkotunnit nousivatkin hieman suunnitellusta. Työmatka on huonossa kunnossa olevien kevyenliikenteenväylien vuoksi samaa tietä edes takas NP 200w tehoilla 60min, joka aamu. Fillarina työmatka-GG renkaina Continental Gatorskin 32mm takana ja Continental Contact Spike 240 42mm edessä.
Töiden ja ruokailun jälkeen oli sitten ulkolenkki vuorossa. Ne ajoin työmatkapyörällä, mutta vaihdoin eteenkin 32mm sliksin. Renkaat on kuin puutarhaletkua eikä fillarikaan maailman nopein, mutta tuntejahan tässä kerätään. Ulkolenkillä oli 1-2h mittaa, riippuen aikataulusta. Tehoina pk1 tai pk2 riippuen illan ohjelmasta.
Iltalenkki sitten heti perään. Päällivaatteet vain syrjään ja tietokone päälle. Kaikki kamat jo tallissa valmiina. Treeneinä lähinnä Aerobisen kynnyksen vetoja ylämäkiin tai kovempia vetoja. Seurakavereita vaihtelevasti mukana lenkeillä whatsapp puhelun välityksellä.
Osuudet
Maanantai
Tiistai
Heti töiden jälkeen tunti pihalla, vähä ympyrää ja rauhassa, mut kuitenkin |
Fiiliskuva |
Tarkoitus oli ajaa 280w ja simulaationa meni näköjään aika kohdilleen ⚖ |
Isi vahtii lasten nukkumista IP kameran välityksellä |
Keskiviikko
Illasta taas tuttua pk2 pehmitystä ja Zwiftissä 1min vetoja. Oisin ehkä jaksanu pari enemmän, mut ei viittiny ihan loppuun asti vetää. Hyvää lihasten kiusaamista joka tapauksessa. |
Torstai
Aamulla välillä aika aavemaiset maisemat, kun aurinko nousee ja pellot vielä aivan ohuen jääpeitteen vallassa. |
Perjantai
Perjantaina oli lepopäivä. Silloin työmatkan lisäksi vain 1h pk1 tehoilla. Samalla testasin web kameraa ja sillä aeroasennon tarkastelua. Instassa videoo.
Silmäpussien monitorointi ja fiilis oli mun unimittareita. |
Lauantain lenkille valmistautuminen oli tarkkaa. Stemmilappu helpottaa, kun tietää, missä on taukopaikkoja tarjolla ja missä segut. |
Puhtaita pyöriä starttipaikalla. Huomatkaa, mun nössöpussi tangolla. |
Aerobic decoupling vain 0,1%. Itselle tasaista hyvää vauhtia. Vaikka alussa oli samat tehot, niin vuoroveto on paljon raskaampaa. Vaikka lepoa tuleekin peesissä, niin oma vetovuoro ajetaan kovempaa. |
Kuten kuvasta näkee, en vetäny ihan koko matkaa... |
Lenkkieväät. Suklaarivit popsin kotona kun vaihdoin kuivat kengät. Tässäkin näkee sokerin ylös alas liikkeen. |
Sunnuntai
Illasta sitten Zwiftissä tunnit täyteen
Kilsojen ja tuntien keräilyä Zwiftissä B. Brevetin peesissä 3h. |
Sokerit
Pitkävaikutteista insuliinia vähensin vain hieman (-2u). Ajattelin että se pakottaisi syömään enemmän ja toisaalta silti öisin sokerit ei kyllä laskenu. Mutta päivisin sokerit sahasi edes takas. Pienestäkin syömisestä sokerit pomppas ja tolkuttomasti ei uskaltanut korjata. Keskiarvot oli koholla, mutta ei nyt onneksi ihan mahdotonta. Käyrät tasoittuu, kun rasitus tasaantuu ja kroppa tottuu. Ateriainsuliiniakaan en tarvinnut kovin paljon paljoa. Ongelma oli lähinnä kun sokeri ehti laskemaan matalalle, niin insuliinia ei uskaltanut laittaa riittävän ajoissa, joten sokeri nousi ruokailun jälkeen hieman liikaa, mutta tippui kyllä.
Viikon sokerikäyrät. runsas syöminen ja insuliiniherkkyys teki sen että aina korjaukset poskellaan ja verensokeri pomppi. Mut ei vakavampaa. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi